tirsdag 31. august 2010

Solsikkekjerner

I år har småfuglene sørget for pynt i min lille "hage". Tre nydelige solsikker blomstret mens vi ferierte nordpå. På jakt etter et lite solsikkedikt, kom jeg over denne informasjonen på Matportalen:

"Mange reknar solsikkekjernar som sunt, men dei inneheld også monalege mengder kadmium og bør ikkje etast i store mengder.

Kadmium (Cd) er eit svært giftig tungmetall, som finst naturleg i miljøet. Innhold av kadmium i jord blir bestemt av naturleg innhold, nedfall via luft og det som blir tilført med gjødsel og jordforbetring. Kadmium sugast opp gjennom rotsystemet hos planter, og vil derfor kunne påvisast i planter og dyr.

Ein vaksen person bør ikkje få i seg meir enn 0,15 milligram kadmium per veke i gjennomsnitt (tolerabelt inntak per veke). For mykje kadmium kan skade nyrefunksjonen. I tillegg kan kadmium bidra til benskjørhet. Svært høge nivå kan også gje nedsett reproduksjonsevne og fosterskadar. Kadmium mistenkast også for å vere kreftframkallande.

Analyser frå Mattilsynet og næringsmiddelmyndigheter i andre land har vist at solsikkekjernar inneheld monalege mengder av det giftige tungmetallet kadmium. 

Rådene frå Mattilsynet er
- Solsikkekjernar bør ikkje etast i større mengder, til dømes som snacks.
- Solsikkekjernar bør ikkje brukast til framstilling av mjølkeerstatning til mjølkeallergikarar.
- Solsikkekjernar kan godt brukast i avgrensa omfang i brød, men du bør ikkje berre ete brød med høgt innhald av solsikkekjernar. Generelle kosthaldsråd om å ete variert gjeld også for brød.
- Solsikkeolje og solsikkemargarin inneheld svært lite kadmium, og kan brukast utan avgrensing."

Ikke godt nytt for de som er glad i solsikkekjerner! Da jeg studerte, pleide jeg å lage en egen liten nøtteblanding som jeg hadde med meg på lesesalen. Den besto blant annet av en mengde solsikkekjerner. Jeg får vel revidere nøtteblandingsoppskriften nå; kanskje bare ha nøtter i den, for eksempel? ;)

Ingen kommentarer: