torsdag 5. mai 2011

Årets første sykkeltur

Da vi kom hjem igjen etter påskeferien i nord, var det praktisk talt blitt sommer. Helga kom og vi pakket bort vinterdelene til Nordic Cab'en og satte på sykkelvogndelene. Herlig med sol og sommerlige temperaturer!
Bakken var skikkelig bratt, altså! Det vises bare ikke så godt på dette bildet... Dessuten er jeg skikkelig sommerbrun, men det vises visst heller ikke.. ;)
Minien var i storform og lagde alle sine sedvanlige grimaser. Han hører ikke på meg når jeg sier at han kan bli sånn ;)
En liten barkebart ;) Eller kanskje en liten kvist? Han puttet i munnen alt han kom over. Barnålene kom fort ut igjen, men barken forble i munnen en stund. Jeg tenkte på hva foreldrene gjorde i "gamle dager" da man på en måte bodde i naturen. De kunne vel ikke passe på slikt hele tiden?
Timotei fikk alle nedoverbakkene, det er jeg sikker på... I tillegg kunne vogna bare festes på min sykkel (noe vi snarest må få en orden på), så jeg måtte streve med Timoteis minisykkelsete (et frimerke) hele veien hjem..

Men da vi kom hjem var vi alle skjønt enige om at det hadde vært en flott tur! Alle tiders, faktisk, og vi gleder oss veldig til neste :)

1 kommentar:

Karoline sa...

Bark e sikkert ikke det verste han kan spise, men finnes jo masse giftige planter der ute :o Heldigvis smake det giftige dritt, så ungene spytter det vel fort ut igjen :)
Så ut som dokker hadde en superfint tur i allefall, og du såg veldig brun ut :D Bakken såg ikke bratt ut derimot, du burda ha sykla den opp! x))