mandag 13. juni 2011

*Et lite innslag i pausemusikken* Husdrømmen

Det er mye unyttig man bruker tiden sin på dersom man sitter ved pc'en støtt, det skal sies. Derfor prøver jeg å begrense meg. Men finn.no må jeg innom nesten hver dag. Vi har egentlig ikke noen umiddelbare flytteplaner, men med barn i en to-roms på noenogfemti kvadrat, sier det seg selv at vi må flytte i løpet av ikke så alt for mange år. Og nå begynner de ferdige, hvitmalte, "papplignende" stuene å kjede meg. Alt ser likt ut i Norge, og dersom det er litt annerledes, stiger prisene med flere millioner. Derfor begynte jeg å se hvordan forholdene ligger an i våre naboland, Danmark for eksempel. Se hva jeg fant av herligheter som vi faktisk kunne tatt oss råd til! (Jeg vet imidlertid ingenting om beliggenhet her, men det kan da neppe være langt til nærmeste by, Danmark er jo så lite!)
Visstnok adresse Thyholm, dette som er vist ovenfor. Og nedenfor her er bilder av en nydelig villa med stråtak fra Birkerød:
Denne landlige villaeiendommen på hele 277 mål tomt er å finne i Oksbøl:
Etter å ha fundert litt, har jeg kommet frem til at selv om Danmark er et lite land, kan de bygge på omtrent hele landarealet, det må forklare hvordan de kan bo slik. Norge har tross alt et lavt innbyggertall, men det er tilsvarende lite av landarealet som kan bebygges. Jeg sier ikke at de ikke bor tett i Danmark også, men hallo? Jeg lar bildene ovenfor tale for seg selv. Og dette er ikke de eneste skjønnhetene jeg fant, det var maaange. Gå inn på boligsiden.dk og se selv!

2 kommentarer:

Karoline sa...

Hmmm, hadde ikke vært så dumt å hatt en søster m/fam i Danmark. E nok en hel del billigere der, men husk at de ofte skatte 50% (i allefall må de danske som jobbe i nordsjøen det). Husene var i allefall nydelige, ser for meg at dokker spankulere rundt inni dem :)

ulyrica sa...

Åh så mye fint! Stemmer for at hele barselgruppa flytter hit. :)