lørdag 29. mai 2010

Hårvask, hjernevask, styling..

Etter min søsters anbefaling har jeg ikke løpt til Adam og Eva for å kjøpe ghd rettetang, selv om jeg har hatt veldig lyst! (Jeg må ha blitt hjernevasket...) Jeg har sjekket litt på nettet, og lest MYE positivt om denne tanga (og det heter for øvrig ikke SLETTEtang - som jeg skrev i forrige innlegg, men altså RETTEtang...)

Mitt søskenbarn med krøller bruker daglig sin ghd for å fjerne sine krøller, og hun er kjempe fornøyd, og jeg ser for meg at jeg daglig skal bruke min ghd for å skape krøller (romantiske lokker), og være kjempe fornøyd :) Jeg fant nemlig disse tengene til nesten halv pris i ulike nettbutikker! Blant annet inne på Feel Unique og Look Fantastic. Men før jeg bestilte, ringte jeg Timotei for å undersøke toll- og momsreglene, og da sa han (ja, hva sa han??) -at han kunne se etter en slik rettetang til meg i England! I tillegg til Redkens varmespray av et eller annet slag (frisøren brukte den, og mitt hår har bølger fremdeles - etter dag og natt - det er virkelig imponerende! Mitt hår er stritt, slett, tungt og glatt...) Mannen min er rett og slett gulle god!


Denne rettetanga finnes i ulike størrelser og utforminger. Den røde er vel egentlig lik den sorte (nummer to), men den røde er del av en colour edition, og koster mer på grunn av farge og etui. Jeg har bedt Timotei kjøpe den bredeste, men det er ikke sikkert det er den han dukker opp med likevel, det kommer jo an på hva han finner :)

Dessuten har jeg nettopp lært at det ikke heter rettetang, men en styler :) Les mer her. Bladet Henne har laget en reportasje om ghd, og der er det jammen meg også en filmsnutt med instruksjoner for hvordan man bruker den. Det kan komme godt med, kjenner jeg. Jeg er ikke særlig flink med hår, mest av alt på grunn av at jeg aldri har brukt mye tid på å ordne det, det har bare vært der.

Nå skal jeg i bryllup! Riktig nok uten krøller, men det blir det kanskje snart en forandring på fremover ;)

2 kommentarer:

Karoline sa...

Håpe Timotei fant en tang til deg i England :) Virka veldig bra, kanskje eg skal kjøpe en sånn for å slette håret nå og da. Litt spennende med forandringer :p Skal ha store krøller på avslutninga til uka i allefall, så LITT forandring blir det jo. Håpe du får en fin uke :)

Karoline sa...

SV: Det var ikke så vanskelig som eg hadde trodd, det å skifte bleie :) Men det e vel fordi grunnprinsippene e det samme.. Glede meg til eg skal passe på din lille, eg skal bli verdens beste tante <3 Min studietid har forøvrig vart i en evighet, men også gått litt fort no som eg plutselig e ferdig. Blir aldri klok på tiden!

Hehe, eg hjernevaska deg ^^