mandag 14. juni 2010

Tripp-trapp-trestol

Timotei og jeg fant plutselig ut at vi hadde flere gavekort etter bryllupet som snart ville gå ut på dato dersom vi ikke brukte dem. Vi dro derfor i hui og hast til Bohus for å finne noe praktisk og fint til hjemmet. Vi hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe madrasser for gavekortene, men glemte de selvfølgelige hjemme da vi handlet... Vi anser madrassene som kjøpt av gavekortene likevel, og tenkte at vi nå omså kunne se etter jule- og bursdagsgaver, dersom vi ikke fant noe til oss selv. Det er fryktelig vanskelig å handle for tusenlapper når man ikke har den fjerneste idé om hva man skal ha!

Heldigvis fant vi denne moroklumpen som Timotei ville ta med hjem med det samme :)
Jeg var, som dere sikkert kan skjønne, svært betenkt i forhold til fargevalg. Var ikke whitewash-stolen det mest praktiske? Eller burde vi holde oss til sterke primærfarger som rød eller blå? Eller burde vi ha vanlig bøk, slik vi har hjemme i nord? Heldigvis var Timotei sikker i sin sak, og vi har ikke angret! En liten fargeklatt trengs i vårt hjem - dessuten har vi grønt litt rundt omkring (i sofatrekket, på duken og gulvmatten, på karaffelen=), som omtrent eneste supplerende farge til hvitnyanser og tre/beige.

Det er litt rart å tenke på at vi allerede har handlet inn utstyr som ikke kan brukes før den lille runder halvåret, men-men! Kjekt å ha! Vi kan jo være så heldige å få en liten niese på besøk før den tid, og hun vil nok sette pris på litt avveksling fra sin prinsesserosa tripp-trapp-trestol ;)

(Og jada, jeg vet at det egentlig ikke heter tripp-trapp-trestol, og jeg vet at det er en Stokke-stol :) Nå vet også dere det!)

2 kommentarer:

Karoline sa...

Tripp-trappstol! Den var kjempefin, sånn vil eg også ha til mine barn :-) Var veldig fin farge på den også, passe perfekt hos dokker.

Eg vil også ha sånn "styler" eller ka det noe heta, sånn rosa som du har. Ka de kosta?

Rosaell sa...

Tusen takk for koselige kommentarar ;)
Sette utrolig stor pris på det du skrive! Har sett litt på style-tang, men klarte kje heilt å finne ut kaffor ei du hadde? Kunne du sendt meg link?

Kjekt å følge med på innkjøp av babyutstyr :)