torsdag 3. februar 2011

Et samlende måltid

Jeg er oppvokst med at middagen var et samlende måltid, der vi møttes etter lange dager i barnehage (de var egentlig aldri lange for oss barna, vi tok tidligbussen hjem hver dag), etter hvert skole og arbeid. Denne tradisjonen ønsker jeg å videreføre i min egen lille familie. Vi startet bra med å kjøpe tripp-trapp-stol til minien allerede før han var født. Jeg husker at jeg tittet på den og tenkte at "til jul sitter det en liten krabat der...". Nå er det en realitet! Vi spiser middag sammen hver dag :) Og for dere som er litt vare når det gjelder matbilder - beklager! Jeg kan dessverre ikke gjøre denne situasjonen mer "billedskjønn" enn dette, hehe ;)
Her har minien på seg en retrosparkebukse som jeg selv brukte da jeg var liten (virkelig god kvalitet på klærne på den tiden!)
I dag var minien og jeg innom jobben min for å levere det nye skattekortet for 2011. Gjett hva som fremdeles lå i vogna da jeg kom inn døra hjemme; skattekortet, så klart... Jeg kan virkelig ikke begripe hva jeg bruker hodet mitt til for tiden, for det er i hvert fall ikke mye tankevirksomhet! Det var nok sikkert så stas å se alle de hyggelige kollegaene mine igjen, da er det enkelt å glemme et kjedelig skattekort ;)

Forresten så kjøpte jeg meg ski, skisko, bindinger og staver i dag! Fra en herlig mamma i barselgruppa. Så til helga blir det kanskje skitur med leiepulk (skal teste ut Nordic Cab'en). Vi får se, kanskje blir det bilder :) Ha en strålende fredag - satser på sol!

2 kommentarer:

Karoline sa...

Haha, trodde først at Arn ikke hadde noe mat, men så såg eg jo den søte lille koppen :D

Så kjempekoselig ut, fint å begynne med fine vaner som skal vare. Ka som ble servert?

PS: Dokker har skikkelig lite kjøkken. Dokker burde egentlig ha vårt, for eg lage jo aldri noe fancy, så trenger ikke alle benkene :p Trangt e det no likevel, for står et bord til 6 presset opp til skapene, hurra.

Glede meg til å se bildene av ski og vogn! Skynd dokker ut! Eg har nettopp vært på trening, grue meg til gangsperr i morra :/

Og nei, bloggen skal ikke omdøpes til tuppen i tippen eller ka det var x)

Ha en fin helg!

PS2: Hete det ikke "oppvokst"?

Anne (Moseplassen) sa...

Jeg har også vokst opp med felles måltid rundt kjøkkenbordet. En koselig og fin ting å få til.
Og finfine bokser på knotten din, hurra for gjenbruk, jeg digger retrobarnetøy :)